Siruk chuan van laizawl a thleng tawh a, sana en kher lovin dar 11 vel a ni tawh a ni tih ka hre thei mai a; mahse, a la rawn haw tlat lo! Ngaihthrat lohna lian tak ka ka nei a, mi mawlhtu eng emaw chu a awm a ni. Tun ang thleng thlenga rei hnathawkin a chhuak ngai si lo va. Ngaihthra lo leh awm nuam lo takin ka pindan, kan pindan chhunga kan khumah chuan ka let ka let a.
December thla a nih tawh avangin boruak chu a vawt hle a, thla eng lo mah se boruak a thian thrat em avang chuan arsi thlir vel pawh a nuam thrin, mahse zaninah chuan arsi pe chiai pawh chuan mawina a nei zo lo va, ka rilruah chuan “Khawiah nge ni ang? Eng thil nge thleng ang?” tih zawhna ringawt a awm a. Zep nak emaw zan dang ang chu nise tun ang hunah te hi chuan khum laizawlah kan inchhaih leh her her tawh ang a, a vun nel thep mai leh mam nalh thra tak chu ka chul heuh heuh tawh tur hi a ni a. Ani pawh chuan mi nel a, mi ngai a, mi duh a ni tih hriat takin, pangchang takin mi nawk ne ne ang a, ka trangah a bei ngei tawh ang.
Zep lohah chuan, ka ngai a, a bula awm ka thlahlel a ni. A tet lai leh a nuin a kaihhruai lai atranga ka hriat tawh a ni a. A taksa buang theng maite chu keia mitah chuan a tluk zo an awm hauh lo. Ka duhna chuan mawi leh mawi lo mi dâwntir thei lo va, khawtlang leh kohhranho sawisel pawh huamin ka ru chhuak ve phawng mai a nih kha! A nu chuan a ngai a, ka ruk tirha a chhungten an zawn nasatzia lah tun hai hek lo; mahse le, kan lo laklawh tawh si.
A eizawnna a danglam tlat hian kan inkar boruak tichhe lem lo mah se harsatna a thlen fo a. Zan lam hi a chhuah hun a ni lo thei lo va, kei erawh chhun lam ka chet hun a ni thrin. Zan a chhuah loh trum a nih a, kei ka chhuah trum a nih chuan ka haw veleh, kawngka hawn rualin mi lo hmuak a, min lo lawm thrin a. Eizawnna thila a chhuah a, a lo haw laia ka lo men trumin chuti bawk. A thawm ka hriat veleh kawngka ka hawng a, ka ko a, a taksa mam tak mai chu ka chul heuh heuh thrin a ni. Kawngka hi a tel lovin ka pel thui thei lo; miin min hmuh leh hmuh loh pawh kan thlu tawh lo, kan inpawm a, khum lam bawk hi kan pan leh ruak ruak mai thrin.
Chu zan zet zawng a danglam a, a hrâng a ni tih loh rual a ni lo. Thli, hawi lam leh kal lam bik pawh nei lovin a thaw vuk vuk a, kawtthler lah zan dang zawng aiin a reh a, bang daidep leh lei hrik tak ngial paw’n thawm an chuah lo. Ngaihthra lo tak chungin ka mu meng reng a, zing lamah chuan tlem ka muhil sek tihin kan threnawm ten min rawn kaitho va, a thi tih min han hrilh zet mai chu! Ka tan chuan vanpui a chim a, khawvel hi a bo a ni ber mai. Ka khaw hmuh hi a fiah lo nghal ruaiin ka hria a, ka ngaihtuahna a bing mup a, engkim mai chu a bo ta a ni ber. A ruang ka hmuh chuan ka lungawi lohna leh ka ngaihna a zual a. Kan threnawm pa chuan, ka rilru tihnat hlau tak chung hian, “Sazu tur kan chah a, chumi ei sazu chu a ei niin ka hria,” tia min hrilh pah chuan a ruang chu min pe a. Zawhte ka neih tawhah chuan hei zet hi chu ka ngainat leh duh ber a ni.
(Serchip AOC Venga Pu Changliana te khan zawhtê la vulh zel tak maw?)
December thla a nih tawh avangin boruak chu a vawt hle a, thla eng lo mah se boruak a thian thrat em avang chuan arsi thlir vel pawh a nuam thrin, mahse zaninah chuan arsi pe chiai pawh chuan mawina a nei zo lo va, ka rilruah chuan “Khawiah nge ni ang? Eng thil nge thleng ang?” tih zawhna ringawt a awm a. Zep nak emaw zan dang ang chu nise tun ang hunah te hi chuan khum laizawlah kan inchhaih leh her her tawh ang a, a vun nel thep mai leh mam nalh thra tak chu ka chul heuh heuh tawh tur hi a ni a. Ani pawh chuan mi nel a, mi ngai a, mi duh a ni tih hriat takin, pangchang takin mi nawk ne ne ang a, ka trangah a bei ngei tawh ang.
Zep lohah chuan, ka ngai a, a bula awm ka thlahlel a ni. A tet lai leh a nuin a kaihhruai lai atranga ka hriat tawh a ni a. A taksa buang theng maite chu keia mitah chuan a tluk zo an awm hauh lo. Ka duhna chuan mawi leh mawi lo mi dâwntir thei lo va, khawtlang leh kohhranho sawisel pawh huamin ka ru chhuak ve phawng mai a nih kha! A nu chuan a ngai a, ka ruk tirha a chhungten an zawn nasatzia lah tun hai hek lo; mahse le, kan lo laklawh tawh si.
A eizawnna a danglam tlat hian kan inkar boruak tichhe lem lo mah se harsatna a thlen fo a. Zan lam hi a chhuah hun a ni lo thei lo va, kei erawh chhun lam ka chet hun a ni thrin. Zan a chhuah loh trum a nih a, kei ka chhuah trum a nih chuan ka haw veleh, kawngka hawn rualin mi lo hmuak a, min lo lawm thrin a. Eizawnna thila a chhuah a, a lo haw laia ka lo men trumin chuti bawk. A thawm ka hriat veleh kawngka ka hawng a, ka ko a, a taksa mam tak mai chu ka chul heuh heuh thrin a ni. Kawngka hi a tel lovin ka pel thui thei lo; miin min hmuh leh hmuh loh pawh kan thlu tawh lo, kan inpawm a, khum lam bawk hi kan pan leh ruak ruak mai thrin.
Chu zan zet zawng a danglam a, a hrâng a ni tih loh rual a ni lo. Thli, hawi lam leh kal lam bik pawh nei lovin a thaw vuk vuk a, kawtthler lah zan dang zawng aiin a reh a, bang daidep leh lei hrik tak ngial paw’n thawm an chuah lo. Ngaihthra lo tak chungin ka mu meng reng a, zing lamah chuan tlem ka muhil sek tihin kan threnawm ten min rawn kaitho va, a thi tih min han hrilh zet mai chu! Ka tan chuan vanpui a chim a, khawvel hi a bo a ni ber mai. Ka khaw hmuh hi a fiah lo nghal ruaiin ka hria a, ka ngaihtuahna a bing mup a, engkim mai chu a bo ta a ni ber. A ruang ka hmuh chuan ka lungawi lohna leh ka ngaihna a zual a. Kan threnawm pa chuan, ka rilru tihnat hlau tak chung hian, “Sazu tur kan chah a, chumi ei sazu chu a ei niin ka hria,” tia min hrilh pah chuan a ruang chu min pe a. Zawhte ka neih tawhah chuan hei zet hi chu ka ngainat leh duh ber a ni.
(Serchip AOC Venga Pu Changliana te khan zawhtê la vulh zel tak maw?)
No comments:
Post a Comment